[ZP] Как сделать поднятие предмета по флагу?
Как сделать поднятие предмета по флагу?

Всем привет, частенько вижу, что ребята спрашивают - как можно запретить поднимать предмет или какое либо оружие без определенного флага. Или же как запретить человеку поднимать оружие если у него нет привилегии.Расскажу вам про самый как по мне простой способ блокировки

1. Для начало впишем все необходимые нам инклуды:
#include amxmodx
#include hamsandwich
#include zombieplague
#include fakemeta_util

2. Создадим макросы с w_ моделью нашего предмета и флага доступа:
#define FLAGACCESS               ADMIN_BAN                     // Флаг, с которым игрок сможет поднять предмет.
#define WEAPONMODEL_W        "models/anime/hentai.mdl"    // W_ модель предмета, на который ставим ограничение. Это может быть что угодно (Пушка, сундук, ящик, подарок и так далее)

3.Далее нам нужно зарегистрировать момент поднятия предмета с земли:
Дописываем в public plugin_init:
register_plugin("HentaiOneLoveForever", "1.0", "Mireille (Universe)");
RegisterHam(Ham_Touch, "weaponbox", "Ham_PlayerTouch");

4.Теперь перейдем к самой функции:
public Ham_PlayerTouch(iItem, iPlayer)
{
     if(!pev_valid(iItem) || !is_user_alive(iPlayer) || zp_get_user_zombie(iPlayer))
          return HAM_IGNORED;

     new szModelName[32];
     pev(iItem, pev_model, szModelName, charsmax(szModelName));

     if(equal(szModelName, WEAPONMODEL_W))
     {
          if(!(get_user_flags(iPlayer) & FLAGACCESS))
          {
               static Float:flLastTouch[33]; 
               new Float:flGameTime = get_gametime(); 

               if(flLastTouch[iPlayer] < flGameTime) 
               { 
                      flLastTouch[iPlayer] = flGameTime + 3.0; 
                      client_print(iPlayer, print_chat, "Чтобы взять данный предмет, нужны определенные права!");

                      return HAM_SUPERCEDE;
               }
          }
     }

     return HAM_IGNORED;
}


Все готово. Если что не получилось, вот готовый пример, сделанный мной:

You do not have access to download files from our server

Hello, our administration publishes only cannon content, put like under the post below and write the best comment, we are preparing material just for you, Darling Гость.

Donate you can do to the author Universe, a gift in the form of a donation to his electronic piggy bank ;)


Comments 13
Информация
Посетители, находящиеся в группе Guests, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Our Discord partners
Foundation for your build
ReHLDS 3.4.0.654

ReHLDS (Reverse-engineered) - this is a new step forward that gives a second wind to our servers. ReHLDS works 2 times faster than HLDS.

AmxModx 1.8.3

AMXModX is a Metamod add-on that allows you to create new modifications for Half-Life in the Pawn language

Reunion 0.1.92

Reunion is a continuation of Dproto for ReHLDS. This is a metamod plugin that allows you to log into the 47/48 Non-Steam server.

Revoice 0.1.0.32

Revoice is a Metamod plugin that allows voice chat between non-steam and steam clients.

Metamod-r 1.3.0.127

The new Metamod-r contains a huge number of performance optimizations and much cleaner code. The kernel was written using a JIT compiler.

Ultimate Unprecacher 1.1

Ultimate Unprecacher is a plugin for MetaMod, it works on the principle of disabling unnecessary resources on your server, thereby you can free up space for resources for your plugins, using this module you can get rid of error 512!

ReAuthCheck 0.1.6

ReAuthCheck - this is a Metamod plugin that checks your players for validity, with this module for REHLDS you can protect your server from bots that constantly spam ads or simply clog up a slot on the server!

NetBufExtender (NBEX) 1.0

NetBufExtender or NBEX - This is a metamod plugin that expands the пїЅInternet bufferпїЅ: server and client buffers (not 100% guaranteed). Expands up to 64 kb. This means that players are less likely to be kicked with the error "Reliable channel overflowed"".

UserInfoNetOptimizer (UINO) 1.0

UINO пїЅ metamod plugin that allows you to remove unnecessary fields from userinfo(setinfo) when the engine passes it to other players on the server. This measure reduces the amount of data transferred and slightly reduces the chance of being kicked with "Reliable channel overflowed".

Information

Welcome to TB-TEAM.COM!

Welcome To Our New Website For CS1.6 Resources!.
Register
Create your own account!

Register Now!
Login
Already registered? Come on, log in quickly!

Login to the site